Přístup k informacím
Povinné informace
1. Název
Obec Malá Víska
2. Důvod a způsob založení
Obec Malá Víska byla zřízena ze zákona e. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.
Obec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je devítičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostkou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarostka. Obecní úřad není dělen na odbory.
Organizační složky obce:
Zastupitelstvo
Kontrolní výbor
Finanční výbor
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obecní úřad Malá VískaMalá Víska 44
267 62 Malá Víska
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad Malá VískaMalá Víska 44
267 62 Malá Víska
4.3 Úřední hodiny
Pondělí | 18:00 - 20:00 h | |
Středa | 18:00 - 19:00h |
4.4 Telefonní čísla
tel.: +420 311 572 014mob. 724 180 128
4.5 Adresa internetové stránky
http://www.malaviska.cz4.6 Adresa e-podatelny
Obecní úřad Malá Víska
Malá Víska 44
267 62 Malá Víska
4.7 Adresa e-podatelny
obec@malaviska.cz
4.8 Datová schránka
457ajh5
5. Případné platby lze poukázat – Bankovní spojení (číslo účtu)
ČNB účet číslo 94-1716131/07106. Identifikační číslo (IČO)
00509744
7. Plátce daně z přidané hodnoty – Daňové identifikační číslo (DIČ)
Obec není plátce DPH
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
Vyhlášky a nařízeníZápisy z jednání ZO
Materiál pro jednání
Jednací řád
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
RozpočetZávěrečný účet obce
Kontrola hospodaření obce
Inventarizace majetku obce
Inventarizace9. Žádat o informace lze:
- osobně na v úředních dnech a hodinách,.
- telefonicky na čísle: +420 311 572 014
- není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- formulář písemné žádosti můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) na adresu: obec@malaviska.cz
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu: Obecní úřad Malá Víska
267 62 Malá Víska
pošta Komárov - Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem žádostí a dalších podání
10.1 místo a způsob podání a podnětů
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle: +420 311 572 014
- elektronicky (e-mailem) na adresu: mala.viska @quick.cz
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu: Obecní úřad Malá Víska
Malá Víska 44
267 62 Malá Víska
pošta Komárov - faxem na číslo:
10.2 Opravné prostředky
Odvolání
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
- Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
- Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
- Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
- Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
- Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
10.3 Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspx.
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.cz.
11. Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republiky
- zák. č. 128/2000 Sb.o obcích
- zák. č. 152/1994 Sb.o volbách do zastupitelstev v obcích
- zák. č. 500/2004 Sb.o správním řízení
- zák. č. 301/2000 Sb.o matrikách
- vyhl. č. 207/2001 Sb.k provedení zákona o matrikách
- zák. č. 326/2000 Sb.o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství
- zák. č. 13/1997 Sb.o pozemních komunikacích
- zák. č. 133/2000 Sb.o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zák. č. 133/1985 Sb.o požární ochraně
- zák. č. 84/1990 Sb.o právu shromažďovacím
- zák. č. 561/2004 Sb.- školský zákon
- zák. č. 565/1990 Sb.o místních poplatcích
- zák. č. 218/2000 Sb.o rozpočtových pravidlech
- zák. č. 455/1991 Sb.o živnostenském podnikání
- zák. č. 563/1991 Sb.o účetnictví
- zák. č. 114/1992 Sb.o ochraně přírody a krajiny
- zák. č. 143/1992 Sb.o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
- zák. č. 37/2003 Sb.o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstev
- zák. č. 101/2000 Sb.o ochraně osobních údajů
- zák. č. 337/1992 Sb.o správě daní a poplatků
- zák. č. 338/1992 Sb.o dani z nemovitostí
- zák. č. 634/2004 Sb.o správních poplatcích
- vl. nař. č. 397/1992 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
- zák. č. 21/2006 Sb.o ověřování
- zák. č. 107/2006 Sb.o jednostranném zvyšování nájemného z bytu
- zák. č. 111/1994 Sb.o silniční dopravě
- zák. č. 137/2006 Sb.o veřejných zakázkách
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
- zák. č. 262/2006 Sb.- zákoník práce
- zák. č. 412/2005 Sb.o ochraně utajovaných skutečností
- zák. č. 101/2000 Sb.o ochraně osobních údajů
- zák. č. 185/2001 Sb.o odpadech
- zák. 513/1991 Sb.– Obchodní zákoník
- zák. č. 106/1999 Sb.o svobodném přístupu k informacím
- vyhl. č. 442/2006 Sb.prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu
- vl. nař. č. 364/1999 Sb.o součinnosti orgánů státní správy s obcemi
- zák. č. 365/2000 Sb.o informačních systémech veřejné správy
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu
11.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
VyhláškyNařízení
NařízeníVnitřní předpis
Vnitřní předpisŘády
Řády12. Úhrady za poskytování informací
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Úkon |
Množství |
Cena |
Tisk nebo kopírování černobíle |
- 1 strana formátu A4 |
1,- Kč |
- 1 strana formátu A3 |
2,- Kč |
|
Tisk barevně |
- 1 strana formátu A4 |
20,- Kč |
Kopírování na datové nosiče |
- 1 ks nenahrané diskety |
10,- Kč |
- 1 ks kopírování diskety |
20,- Kč |
|
- 1 ks nenahraného CD |
20,- Kč |
|
- 1 ks kopírování CD |
40,- Kč |
|
Kopírování a úkony na vlastní disketě (CD) žadatele je nepřípustné |
||
Poštovné + balné |
- dle druhu zásilky a dle platných ceníků |
|
Telefonní a faxové poplatky |
- dle sazeb operátorů |
|
Mzda (činnost při zpracování informace) |
50,- /hod. |
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
12.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.13. Licenční smlouvy
13.1. Vzory licenčních smluv
Nejsou uzavřeny licenční smlouvy.13.2. výhradní licence
Dosud nebyly žádné poskytnuty.14. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
ObÚ jako povinný subjekt dle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen zákon), v souladu s ustanovením § 18 zákona předkládá ke zveřejnění následující údaje, které se týkají jeho činnosti v oblasti poskytování informací v roce 2009, podle zákona č. 106/1999 Sb., v platném znění.
V souladu se zákonem poskytuje ObÚ žadatelům informace na základě jejich žádosti.
Statistika o vyřizovaných žádostech:
Počet podaných žádostí o informace 0
Počet podaných odvolání proti rozhodnutí 0
Počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti přezkoumaných soudem 0
Počet řízení o uložení sankcí za nedodržování tohoto zákona 0
Další povinně zveřejňované informace
A) Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík
B) Informace o zpracovávání osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny